۱۳۸۹ دی ۱۵, چهارشنبه

بیا با کار کردن در نتورک پول دار شویم (3)

همانطوری که در پستهای قبلی گفتم، دوست و همکارم مرا دعوت به عضویت در یک شکبه به قول خودشان نتورک مارکتینگ به نام پالینور کرد. و شخصی به نام ف. –که خود را مشاور شرکت پالینور در افغانستان می گفت- مرا در مورد عضو شدن در این کمپنی مشوره داد و دعوت کرد.

روز پنجشنبه 30 دسامبر 2010 وقتی با آنها خدا حافظی کردم و به خانه آمدم، کمی درمورد پیشنهاد آنها فکر کردم و با توجه به معلوماتی که قبلاً در مورد شرکتهای هرمی (دسیسه های هرمی) داشتم، احساس کردم کمپنی پالینور جوانان دشت برچی را هدف قرار داده و آنها را در دام خود می اندازد. به همین علت کنجکاو شدم در مورد این کمپنی به اصطلاح نتورک مارکتینگ معلومات بیشتری پیدا کنم.

در مورد سیتم باینری آنها (سیستم هرمی) یک جدول و یک دیاگرام توسط اکسل طراحی کردم. حالا من سعی داشتم دوستم و مشاور صاحب را به عواقب این پلان آگاه کنم.

روز جمعه دوستم باردیگر تلفنی تماس گرفت و گفت: «فکرهای خودت کردی؟ امروز، آخرین روز آفر است، سعی کن از این فرصت استفاده کنی و ماه 7 درصد سود عایدت شود، اگر دیر کنی، فرصت را از دست داده ای.»

در جوابش گفتم: «من چند سوال دارم، که آنها باید حل شود و گرنه نمی توانم عضو نتورک شما شوم.»

او گفت: «پس بان، مه با مشاور کمپنی صحبت کنم و برای شما وقت بگیرم، تا به سوالات شما جواب بدهند.»

آقای ع. برای روز شنبه اول جنوری 2011 از آقای ف.، مشارو کمپنی پالینور در افغانستان، وقت گرفت تا باهم ملاقات کنیم.

من سوالهایم را با استفاده از جدول و دیاگرام از مشاور صاحب پرسیدم و گفتم مهمترین سوال من این است، که اگر کسی دیگر در کمپنی عضو نشود، کسانی که در مراحل آخر ثبت نام کرده اند، پول خود را از کجا نقد می کنند و فایده خود را از کجا می گیرند.

مشاور صاحب گفت؛ در این مورد کمپنی حتماً تدابیری را سنجیده است. تا حالا فقط می توان به کمپنی پالینور پول حواله کرد و کمپنی پولی به اعضا حواله نمی کند، ما باید فایده خود را از پول کسانی که جدید عضو می شوند برداریم.

وی افزود، که کمپنی در این مورد پلان دارد، تا در آینده بتواند از طریق بانک ها به اعضا خود پول حواله کند وی فعلاً این سیستم کمپنی فعال نشده است.

من به وی گفتم، هروقت این سیتستم کمپنی فعال شد، من با شما کار خواهم کرد.

وی در پایان گفت، سیستم کمپنی ما سیستم گرم است، نه سرد. ما بر اساس اعتماد و اعتبار یکدیگر کار می کنیم. تو به ع. اعتماد داری و ع. به من، من و ع. که نمی خواهیم تو را بازی بدهیم. سیستم ما سرد نیست، که براساس قراردادهای کاغذی استوار باشد.

در این مدت خاطره دوستی زنده شد، که بدنبال پول دار شدن سریع بود، در دام کمپنی گلدکویست و یک شرکت چینی افتاد. وی که دارای مدرک انجینری از یکی از دانشگاه های ایران بود. بعد از مدتی نه تنها پول دار نشد، بلکه سر از زندان هرات درآورد و شاید هنوز در آنجا زندانی باشد.

در مورد روش کاری پالینور و کسانی که از آن فایده می برند و کسانی که متضرر می شوند، در پستهای بعدی خواهم نوشت.

۲ نظر:

شایان و باران گفت...

سلام مگه گلیم اش جمع نشد
از افغانستان
فکر نکنم که دوباره بچسبه

Unknown گفت...

آیا در باره شرکت ANC معلوات داری