۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

فواید قطع برق


مدتی است، که هرچند وقت یکبار، شبها برق ما قطع می شود. این قعطی برق فواید برای خانواده ما داشته است.
  1. فرصت پیدا کرده ایم، با هم بیشتر گپ بزنیم و به گپهای یکدیگر گوش کنیم. (وقتی برق است، مصروف دیدن سریالها، اخبار و گیم بازی در کمپیوتر هستیم و در اغلب اوقات به تندی به گپهای یکدیگر جواب می دهیم، تا مبادا اخبار، سریال و ... را از دست بدهیم.)
  2. بچه ها فرصت بیشتری دارند، تا درس بخوانند و در مورد درسهای خود سوال کنند. حتی در زیر نور گیس و یا شمع نیز درس می خوانند و مطالعه می کنند.
  3. در مورد مسایل روز و مسایل خانواده با هم بحث کنیم، حتی گاهی بحث های علمی.

دیشب محسن، پسر کلانم در مورد روز و شب و اینکه چطور ممکن است، در قطب شمال و جنوب شش ماه روز و شش ماه شب باشد، بحث را شروع کرد. بالاخره با استفاده از یک مالته و نور گیس همگی با هم توانستیم این موضوع را به صورت عملی بررسی کنیم و به نتیجه قناعت بخش حتی برای حمید پنج ساله برسیم. (طوری که حمید مالته را گرفته و چندین بار دور گیس می چرخید و توضیح می داد، که چطور شب و روز بو جود می آید.)
خوب است، هرچند وقت یک بار برق قطع شود و یا ما در خانواده زمانهای خاصی را برای بحث کردن در مورد مسایل مورد علاقه و درس فرزندان خود اختصاص دهیم.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

نظر بچه هاتون برای تان مهم است خانم شما در موضوع قطع برق چه نظر دارد؟او هم موافق است؟

boshraa گفت...

به راستی که سریالها فرصت فکر کردن در موردتربیه فرزندان و حرف زدن با هم دیگررا گرفته است . خدا عاقبت مان را بخیر کند با این همه شبکه تلویزیونی و اینهمه سریال