۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۰, شنبه

ثروت و عیب پوشی

در قریه ما معروف بود، که می گفتند، "فلانی ها دنبه دارند و عیب شان دیده نمی شود." این ضرب المثل را وقتی بکار می بردند، که افراد ثروتمند و قدرتمند، کار خطایی می کردند و همه مردم در برابر آن سکوت می کردند. دیروز وقتی مراسم عروسی شاهزاده انگلیس را به صورت زنده از طلوع نیوز می دیدم به یاد این ضرب مثل قریه خود افتادم.


انگلیس هایی که ادعا دارند، از بنیان گذاراران حقوق بشر هستند و در 1215 میلادی، در قانون مگناکارتای خود، شاه و دیگر مردم را در پیشگاه قانون برابر دانسته اند، در قرن بیست یکم، به شکل سلطنتی اداره می شود. هنوز در این کشور خون یک خانواده برتر از خون دیگران است. و فرزندان شان به صورت ارثی به قدرت می رسند.


چندی پیش سایت بی بی سی لیست دیکتاتورانی را که بیش از 20 سال برسر قدرت هستند، منتشر کرد، در این لیست از الیزابت دوم، ملکه انگلیس، که نزدیک به شصت سال است، که برسر قدرت است، نامی برده نشده است.


رسانه های مشهور جان با آب و تاب و عسکهای رنگه مراسم عروسی شاهزاده انگلیس را پوشش دادند، اما هیچ یک این عروسی را و این همه مصارف آن را محکوم نکردند. اگر چنین عرورسی در یکی از کشورهای جهان سومی صورت می گرفت، تقبیح و مذمت آن گوش جهانیان را کر می کرد.

هیچ نظری موجود نیست: