۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

عید فطر برای تشیع افغانستان

عیــــد سعیـــــد فطـــــــر بــــــر همگــــــان مبــــــارک بــــــــــاد.
لحظاتی پیش تلویزیون تمدن و تلویزیون راه فردا خبر از حلول اول ماه شوال و عید سعید فطر دادند و عید فطر را به مردم تبریک گفتند و با زیر نویس مردم را دعوت به نماز عید، صبح فردا چهار شنبه کردند.
بالاخره تشیع افغانستان 24 ساعت دیرتر از اهل تسنن این کشور عید سعید فطر را جشن گرفتند.

۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

عید فطر

عید سعید فطر بر همگان مبارکباد.
چند لحظه پیش تلویزیون طلوع با قطع برنامه های عادی خود اعلام کرد، که استره محکمه فردا را عید فطر اعلام کرده است، چون عربستان سعودی فردا را عید اعلام کرده است.

هنوز معلوم نیست که تشیع افغانستان هم فردا را عید خواهند گرفت یا خیر؟

۱۳۹۰ مرداد ۲۳, یکشنبه

پول و نشر خبر از رسانه های دولتی

چند ماه پیش کارگاه آموزشی در یکی از ارگانهای نظامی برگزار کرده بودیم. رییس آن ارگان از رادیو تلویزیون ملی دعوت کرده بود، تا خبر این کارگاه آموزشی را نشر کند. در پایان کارگاه 500 افغانی از ما گرفت و به خبر نگار داد و همان شب خبر برگزاری کارگاه آموزشی از تلویزیون ملی پخش شد. من فکر می کردم، رییس خواسته، کمی به خبرنگار لطف کرده باشد و این پول را به خبرنگار داده است.
اما دیروز یکی از همکارانم گفت، برای نشر خبر افتتاح یک پروژه دولتی 3000 افغانی به خبرنگار رادیو و تلویزیون ملی داده است و این خبر به عنوان دومین خبر مهم از تلویزیون ملی پخش شده است. و گفت این مرسوم است و گرنه خبر را هیچ نشر نمی کنند و یا به موقع نشر نمی کنند.
مثل اینکه تمام ادارات دولتی می دانند، که برای نشر فعالیتهای شان باید به خبرنگاران رادیو و تلویزیون ملی رشوت بدهند و گرنه فعالیتهایشان انعکاس پیدا نخواهد کرد.