۱۳۹۰ تیر ۱۳, دوشنبه

تیم ملی فوتبال افغانستان به دولت افغانستان باخت

تیم ملی فوتبال افغانستان در دیدار برگشت خود با نتیجه یک بر یک با تیم ملی فوتبال فلسطین در رام الله فلسطین مساوی کرد. بنابر گزارش بی بی سی، تیم افغانستان تیم برتر میدان بود. تیم افغانستان در دیدار رفت در هفته گذشته در تاجیکستان با نتیجه دو بر صفر از فلسطین شکست خورد. بدین ترتیب تیم ملی فوتبال افغانستان با تمام توانایی و شایستگی از راه یابی به دور دوم بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 بازماند.

اما این ناکامی نتیجه کم کاری و شاید هم لجبازی دولت بود. خبرنگار بی بی سی دیشب در هنگام پخش این بازی گفت، که بازیکنان افغانستان نیم ساعت پیش از شروع بازی با اتوبوس از اردن به ورزشگاه رسیدند.

اقای کارگر، سرمربی تیم ملی، پیش از بازی رفت در تاجکستان، از دولت خواسته بود، تا زمینه را فراهم کند، که تیم ملی یک هفته پیش‌تر در تاجکستان اردو بزند و آماده بازی شود، که دولت با آن مخالفت کرد. اما بازی در فلسطین نشان داد، که اگر این بازیکنان یک هفته باهم بازی می کردند و باهم خوب آشنا می شدند، شکست فلسطین کار سختی نبود.

از طرف دیگر دولت افغانستان به دلایل سیاسی حاضر نشد، از اسرائیل ویزا بگیرد (کاسته داغ‌تر از آش شد، فلسطین ها اسرائیل را به رسمیت می شناسد و افغانستان نه) و بازیکنان یک روز قبل در محل بازی برسد و آنها را از راه اردن و با اتوبوس روان کرد، تا تنها نیم ساعت قبل از بازی به ورزشگاه رسیدند و با تمام خستگی تیم برتر بودند و مساوی کردند. آفرین بر این جوانان و نفرین بر این دولت.